Placeringsrådgivare på alla kontor?

Nu är det återigen bevisat att “Best Practice” inte nödvändigtvis behörver finnas hos ens konkurrenter. Jag gjorde nyligen ett intressant studiebesök på Arbetsförmedlingen som ligger långt fram när det gäller distansrådgivning. För att kunna ge samma höga service i glesorten har de satt upp obemannade rådgivningskontor där de arbetssökande kan få en personlig rådgivning från en uppkopplad handläggare via en dedicerad videokonferensanläggning. På sikt kommer de troligen erbjuda det över webben men nu har de prioriterat användarupplevelsen vilket har gett resultat. 80% av de kunder som har varit med under piloten jämställer upplevelsen med ett “fysiskt” möte.

Tänk om alla bankkontor skulle erbjuda placeringsrådgivning som distansrådgivning. Vad är det som hindrar oss? Kunderna tycker att det är naturligt samtidigt som tekniken finns där och kostar knappt 100 tkr per arbetsstation?

Categories Banking, SvenskaTags ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close